tisdag 30 juli 2013

Att acceptera.

Hur ska man göra för att få storasyster att acceptera sin lillasyster?! Den frågan ställer jag mig flera gånger om dagen...
Jag kan känna mig så himla ledsen över att de inte har det "syskonband" som man kanske "borde" ha som två systrar.
Storasyster stör sig hela tiden på lillasyster. Lillasyster på 8 år försöker lirka och vara till lags. Det gör ont i mig att se hur lillasyster försöker göra storasyster nöjd, men ändå tas det inte emot.
Ibland ser jag att lillasyster inte orkar och då kommer retstickan i henne fram (hon är ju trots allt lillasyster, även om hon vid vissa tillfällen upplevs som mer mogen än sin storasyster) då är ju såklart kaoset ett faktum... Det slutar oftast med katastrof.

Men hur ska en lillasyster orka?!
Hur stöttar man henne?

//Mammafunderingar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar