söndag 6 april 2014

Udda

Att ha tvångstankar som gör att allt ska va udda, kan bli ganska frustrerande för omgivningen.


Igår åkte vi i bilen, lyssnade på radio, jag höjer volymen lite. Ljudvolymen hamnar på 16. Då börjar dottern frusta och skynda sig fram med armen och ställer den 17. Vilket jag tyckte blev snäppet för högt, jag sänker då och hamnar på 14.
"Men hallå säger dottern gör du det här bara för att retas?"
 "Vaddå svarar jag"
"Ja, det måste stå ett udda tal annars går det inte"
Inte lätta att veta när hon inte sagt att det gäller just allt!


För ett tag sen så märkte jag att någon ändrade på termostaten i badrummet, för golvvärmen. Det visade sig att även i detta fall kunde det inte få stå 22. Utan dottern ändrade till 22.5.


Om vi handlar vill hon alltid att vi ska köpa så det blir udda. T.ex. mjölk, svår att köpa två mjölk, då vill hon att vi tar bort en eller lägger till. Det går bra om man köper olika färg, då är det olika kategorier tydligen. Så vi handlar alltid en blå och en grön mjölk, för att slippa diskussion.


Ett tag tog hon på sig byxor på "9 drag". Tre drag upp för ena benet, tre drag upp för andra och så tre drag så de sitter bra i midjan. Blev det inte bra fick hon börja om. Det kunde ta en väldig tid på morgonen!


Ja, jag kan räkna upp en hel radda med grejer som hon hakar upp sig på bara för att det "måste" va ett udda tal.




//Mammafunderingar

2 kommentarer:

  1. Vad märkligt.
    Våran termostat i badrummet är det också nån som går och ändrar värmen på. Inte jag och inte maken. :)
    När jag läser dina inlägg så känenr jag så mycket igen mig i det som ni går igenom.
    Kram kram!

    SvaraRadera