tisdag 8 april 2014

"Jag skulle aldrig orka hålla på som du!"



Just den kommentaren fick jag från en kollega idag.
Först var jag tvungen att fundera några sek. Vad menade hen?
Sen frågade jag om hen syftade på något speciellt?
"Ja, men det verkar va så mycket kring dina barn hela tiden" "Hur orkar du?"


Ja, svarade jag har jag något val?


Ibland undrar man hur man uppfattas från omgivningen. Jag försöker prata om min familj i lagom dos. Men det är klart att vissa saker går ju liksom inte att undgå.
T.ex:
När man kommer sent till jobbet pga. en jobbig morgon.
När man får samtal till jobbet från den ena eller andra dottern och man får reda ut något per telefon.
Alla möten man måste ta ledigt för gällande dottern.
Ja, listan kan göras lång.
Samtidigt som jag tycker det är viktigt att de vet om läget.


//Mammafunderingar



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar