fredag 30 augusti 2013

När det blir för mycket.

Ekvationen kan va svår att få ihop.
Jobba heltid
En storasyster med diagnoser
En lillasyster som hamnar i kläm
Fixa med läkarbesök
Ringa samtal
Prata med skolan
Reda i konflikter
Ligga femtioelva steg före för att undvika utbrott
Planera vardagen
Ta hand om hemmet
mm mm.

Jag vet att jag inte är ensam, alla har sin vardag med olika bekymmer av olika slag. Men just nu är det för mycket för mig.
Det tar ett tag innan man kommer till insikt med det. När man själv klassas som kontrollfreak av både den ena och den andra, och det stämmer, jag vill ha kontroll på saker och ting. Jag vill ha allt nedskrivet i min almanacka, för att jag vet att jag blir mer stressad över att inte ha koll på situationen. Men just nu, har jag inte kontroll.
Jag glömmer saker.
Drar mig för att utföra saker, som jag annars gör per automatik
Tycker att vissa grejer är jobbigt att ta tag i, t.ex. ringa ett samtal kan vara svårt att få till.
Jag hittar inte motivationen i nåt.
Det är motigt att gå upp på morgnarna.
Det är svårt att komma till ro på kvällarna.
mm mm.

Detta gör att jag får så enormt mycket ångest över att jag inte har orken till mina barn. Tålamodet finns inte. Orken att hitta på saker finns inte. Usch vilken tråkig mamma jag är just nu.

Jag har tagit mod till mig och bokat in ett besök hos en kurator. Tyvärr lång väntetid, men vi får väl se vad som händer...

Ibland är det bara för mycket...

//Mammafunderingar

1 kommentar:

  1. Stor kram! En del perioder är bra mycket tyngre än andra.
    Vad skönt att du ändå har tagit dig i kragen och bokat en tid för prat. Bra jobbat!!
    Ta en sak i taget. Andas. strunta i dammet som ligger i hörnet.
    Kram!

    SvaraRadera