torsdag 31 oktober 2013

Höstlov

Sen en tid tillbaka har vi haft två möten inbokade under just höstlovet. Två olika dagar. Vad bra tänkte mamman, dottern missar ju så mycket i skolan, när vi går i väg på möten osv...

Tyvärr tänkte inte dottern likadant.....
"Hur kan man boka in möten på lovet" "Vem är så dum som tror att man går på möten på lovet" "Aldrig att jag går på möten när det är lov" osv.
Eh, oj! Vi tänkte visst inte likadant.

När det var dags för första mötet så skulle jag gå själv tillsammans med dottern, pappan hade ingen möjlighet att komma med. Vi skulle träffa psykologen och resursen som är med dottern i skolan. Gå igenom ett test som dottern gjort i skolan som BUP har haft hand om. Men... jag fick åka utan dottern. Hon följde inte med.
Det är ju inte så att man tar en 12-åring under armen och går precis...

Dag två kom och det var dags för nästa möte. Habiliteringen, träffa arbetsterapeuten och specialpedagog. Tror det eller ej, men dottern följde med. Det gick bra, men hon var irriterad över att mötena hamnat under lovet.

Jag har försökt att prata med henne och förklarat att de flesta människor jobbar på lov. Det är bara skolan som har höstlov. "Jaha kul för dem då, men jag är ledig och vill inte gå på möten"  Svarar hon då irriterat...

Till en annan gång vet jag att möten på lovet inte är att föredra, det kan till och med bli så att jag bokar om dessa möten om det blir så igen.

Att välja sina strider...

//Mammafunderingar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar