onsdag 2 oktober 2013

Att låsa sig

Idag var det ingen bra morgon...

Dottern hade lagt en tröja i tvätten för ett tag sen, som är gjord av akryl och ska tvättas separat. Det har inneburit att den blivit kvar och mamman har liksom inte hunnit tvätta denna tröja.
Just denna dag skulle hon ha denna tröja! Det fanns inga alternativ. Låsningen var ett faktum.
Tröjan hade senast hon hade den fått en fläck som var tvungen att tvättas bort, annars kunde man väl i värsta fall plockat upp tröjan, men nu gick ju inte det.
Så jag fick höra hur dum jag var som inte har tvättat tröjan.
Hur dum jag är som aldrig tvättar hennes kläder. Mm.
Så hon tänkte minsann inte gå till skolan, för hon hade INGA kläder att ta på sig... I ren frustration hade hon gått loss på köket, hällt ut en massa saker på bänkarna osv... Tack för den liksom. Det var mitt straff tydligen.
1 timme sen till skolan blev hon. Det var inte vad jag hade planerat denna morgon.

Nu sitter jag helt urlakad och ska ladda om för att åka till jobbet. Jag som tänkt hinna med lite innan jobbet.

Älskade barn, varför ska du behöva ha det så jobbigt för?

//Mammafunderingar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar