söndag 12 maj 2013

Förändringar

Ja, förändringar, förändringar. Jag har fortfarande inte förstått hur jobbigt dessa förändringar är för min dotter. Spelar liksom ingen roll om jag tycker att det är väl inte så farligt..

I alla fall så har vi ett ställe vi brukar gå till på helgerna, vid en sjö och barnen brukar så här års doppa fötterna (eller ibland mer därtill). I helgen föreslog jag att vi skulle gå åt andra hållet för att se vad som fanns där. Men si det var inte det lättaste. "Jag vill inte gå dit" "Jag vill till det vanliga stället" "Jag vet inte hur det ser ut där" "Måååste vi gå dit" "Jag hatar nya ställen". Flera sådana här meningar kom det från storasysters mun. Det tog en stund att övertala. Men flera gånger på vägen dit så sa hon negativa saker om det stället som hon ens inte visste vad hon egentligen tyckte om.
(Tyvärr var det blåsigt och inte alls så fint dit vi gick, så vi lär nog inte gå dit igen) "Där ser du vilken dum idé det var att gå hit" Fick jag förstås höra...

Det här var en situation där jag själv får bita mig i tungan för jag vill ju bara säga egentligen "sluta fåna dig" "det är väl inte så farligt" "kom igen nu det blir säkert kul" osv. Men jag har fått lära mig att hon har det himla tufft.


//Mammafunderingar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar