onsdag 4 juni 2014

Mammahjärtat

Mitt mammahjärta fick sig en smäll...


Vi var på läkarbesök och jag släpper av dottern i skolan efter besöket.
Hinner med nöd och näppe komma innanför dörren hemma då första sms:et kommer:
"Jag vill inte vara kvar i skolan längre!!!!!!! Jag kan ta med mig jobb mm hem, bara jag slipper att vara här"
"Vore tacksam för ett svar"
Jag frågade:
"Vad är det som händer?"
"Det är så jävla rörigt i klassen!!! Jag orkar inte mera!!!Jag får verkligen ingenting gjort!!! Jag hör bara alla ljud som kommer i klassrummet nu!"
Jag frågade:
"Var är XXXXX då?" (resursen)
"Hon har ju åkt hem" (XXXXX är sjukskriven halvtid och är ju förstås inte med hela tiden)
Då skriver jag:
"Ta dina grejer och sätt dig någon annanstans"
"Men jag vill ju inte vara kvar för det är så jävla rörigt överallt"


Jag ringde då upp resursen (som är vår räddande ängel i alla lägen som hon kan) och det visade sig att hon inte hunnit åka. Så hon sa direkt jag går och kollar!


Har inte hört något mera sen.


Det är så jäkla ledsamt att jag redan nu vet att det kommer skita sig i höst när hon börjar 7:an.
Vem ska vi smsa på morgonen då, när dottern får en dålig start på dagen?
Vem ska ta henne ur klassrummet när hon behöver?
Vem hjälper henne med instruktionena?
Vem hjälper henne igång med uppgifterna?


Tusen frågor, inga svar....




//Mammafunderingar

1 kommentar:

  1. Åh vad jag känner med både er tjej och er föräldrar.
    MIn Telefon får ta emot likadana sms. Och kommer det inta på sms så rings det istället. Eller så kommer det precis i bilen på vägen hem.
    Stor varm kram till eralla.

    SvaraRadera