söndag 11 maj 2014

Allt måste bli udda...



Allt måste bli udda.
Några exempel:


Var och handlade och jag bad dottern att hämta 6 äpplen. Hon sa direkt, kan jag ta 7, annars går det inte.


Vi satt i bilen som stod stilla, dottern utbrister: "säg till när den där tjejen är borta" Om en helt främmande tjej. Varför undrade jag. "Jag har tittat på henne tre gånger redan och tittar jag en gång till blir det jämnt, då kanske jag inte hinner ytterligare en gång innan hon är borta".


När hon tar mat så ser hon till att antingen ta en eller tre gånger med sleven.


Det finns så många exempel på detta men detta hände idag.


Det måste vara så fruktansvärt jobbigt att tänka på detta hela tiden. Vilken energi som går åt till detta!




//Mammafunderingar















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar