torsdag 6 mars 2014

Liten syster



Lillasyster har inte mått så bra.
Det började innan sportlovet v 8. Hon var låg och orkeslös. Jag tänkte att hon är nog trött det är ju snart lov osv...
Hon började att äta mindre.
Efter lovet fortsatte det. Hon tackade nej till godsaker, lördagsgodis och åt minimalt med mat = inte likt henne.
Måndagen efter lovet tog jag en vikt på henne på kvällen. Onsdagen samma vecka kollade jag hennes vikt igen -1.6 kg på denna lilla kropp. Icke bra. Det blev samtal till 1177. Som hänvisade oss vidare till VC. Ringde VC och vi fick komma samma dag.
Det tog alla dess tänkbara prover.
Inget var "fel" mer än att det var vita blodkroppar i urinen. Jaha vad betyder det sa jag. Läkaren sa att det kan tyda på många saker men bl.a. oro och stress...
Jo men tack mitt dåliga samvete späddes på. Har jag inte kunnat tyda att hon mår dåligt. Detta arma lilla barn som får stå undan. Vänta. osv.


Vi har kontaktat skolan och vi ska försöka hjälpas åt att hålla koll på henne.




//Mammafunderingar

2 kommentarer:

  1. Eran lillasyster bryter ihop samtidigt som våran lillebror....
    Sänder all den styrka jag bara kan över till er.

    SvaraRadera