söndag 30 mars 2014

Att sköta sina sysslor.

I samband med att vi gjorde upp morgonschema för frukost osv. gjorde vi även "en sista kiss med hunden" schema.
Vi har alltså en hund. Eftersom barnen nu är de som går sist hemifrån så har de fått i uppgift att sköta sista kissningen.
Detta behöver kontrolleras från mamman på morgonen, så att ingen glömmer hunden. En morgon när det var storasysters tur så skickade jag ett sms som löd: "Kom du ihåg XXXX?" Var på hon svarar "Ja" (sms-svaren brukar inte vara så utförliga, utan man får liksom svar på det man frågar, men inget mer så att säga). Och det var just vad jag fick, svar på min fråga för hon hade kommit ihåg XXXX. Men hon hade också bett lillasyster att ta kissningen just denna morgon.... Det råkade visst mamman få reda på...


När jag sedan konfronterar storasyster på kvällen, säger jag nåt i stil med: "Jag är väldigt besviken på dig, för du talade inte sanning ang XXXX. Dottern blir ursinnig. "Påstår du att jag ljuger?!" "Jag kom ju ihåg henne och det var det som du undrade".
Mamman fick stå med skägget i brevlådan...


Som man frågar får man svar.
Mena det du säger och säg det du menar (gäller visst text också).



Svar på tal igen!


//Mammafunderingar





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar