söndag 2 november 2014

Ett litet bryt...

Igår kväll blev det ett litet "brytihop" för storasyster.


Hon vill spara på allt...
 Jag skulle slänga tomma ljuskoppar från ljus som brunnit ur. Doftljus vi har köpt med "inbyggd" glaskopp. Koppen slänger man liksom när ljuset är färdigbrunnet. Men si där tänker vi olika jag och min dotter. Dottern skulle absolut spara dessa och det blev en diskussion som urartade. (Man kan ju tycka att det är ju inte så farligt att spara på tre ljuskoppar, men det är liksom inte det enda som sparas av henne...)
I alla fall så slutar diskussionen med att hon är förbannad att hon inte får överta badrumsskåpet i vårt badrum som ska renoveras nästa vecka. Hon har tidigare frågat om hon inte kan få ha det skåpet i sitt rum, för det är så bra speglar... Skåpet är rostigt i kanterna och fallfärdigt- det ska alltså slängas.


Men dottern tycker det är helt vansinnigt att vi kommer slänga detta skåp.


Som jag försökte förklara för henne så har vi ansvaret för henne och då är det också vårt ansvar att se till att det inte sparas på sånt som inte är relevant att spara på.


Behöver jag säga att hon inte höll med !


//Mammafunderingar







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar