torsdag 9 april 2015

Tillrättavisande

Min man tycker att det är lite roligt att jag tappar ord när jag pratar. Han säger att jag har "oral dyslexi" vet inte ens om det finns något som heter så...
Jag upplever att eftersom jag hela tiden ska ha koll på allt åt alla så är det mycket som ska hållas i huvudet och mycket som ska sägas. Jag tappar ord, vränger ord fel, böjer fel osv. Jag vet ju eg när och hur det blir fel, men ibland går det fort och jag anser att alla förstår vad jag menar.


Men just ja, i den här familjen måste man mena det man säger och säga det man menar....


Dottern (och mannen) tillrättavisar mig HELA tiden. JAG BLIR TOKIG! Det är faktiskt irriterande.
"Du sa så" säger de och upprepar det jag säger och jag svarar att ja det kanske jag gjorde men ni förstår ju vad jag menar. Nej det gör vi inte, svarar de i kör.... Skämt ibland allvar ibland.


Jag försöker att tala korrekt men det är inte så jäkla lätt ;)


//Mammafunderingar

1 kommentar: